Kryptoreklama
Bez żadnych wątpliwości social media są potężnym kanałem reklamowym, o czym wiedzą właściciele marek starający się dotrzeć do największej rzeszy odbiorców. Szczególnie atrakcyjnym medium wydaje się Instagram, skupiający dziesiątki milionów użytkowników. Nie dziwi zatem, że reklamodawcy podejmują wysiłki, by przykuć ich uwagę do swoich produktów.
POLECAMY
Szeroka swoboda reklamodawców z biegiem czasu zaczęła wiązać się z negatywnymi konsekwencjami dla użytkowników social mediów, co właśnie zostało wzięte pod lupę UOKiK. Urząd ten zaczął się wnikliwie przyglądać temu, czy treści sponsorowane chętnie zamieszczane przez influencerów, mogą stanowić zagrożenie dla interesów użytkowników social mediów, którzy w świetle prawa są traktowani jako potencjalni konsumenci.
Dostrzeżono problem, jakim jest tzw. kryptoreklama, czyli publikowanie przez znane osoby wpisów o potencjalnie neutralnym charakterze, a jednocześnie bardzo zachęcających do nabycia konkretnego produktu. Niejednokrotnie wpisy budziły (i niekiedy dalej budzą) wątpliwości, czy mamy do czynienia z recenzją produktu czy też jego reklamą.
Warto w tym miejscu zauważyć, iż wnikliwą obserwacją tego typu działań został objęty Instagram, który aktualnie cieszy się prawdopodobnie największą popularnością wśród młodych osób chętnie obserwujących codzienne życie influencerów.
Czyn nie
...- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!