Nawet jeśli nie masz zamiaru tak sprzedawać, to i tak warto, to przeczytać. Dowiesz się może, jak to robią inni – z Tobą. Emocje są bowiem kluczowe w podejmowaniu decyzji zakupowych przez klientów. Nasze pozornie racjonalne decyzje podszyte są różnymi emocjami, których często nawet sobie nie uświadamiamy. Silne emocje będą więc przyjacielem sprzedawcy. Pytanie jest takie: Jak daleko chcesz się posunąć w wywoływaniu tych emocji?
Powstało wiele naukowych opracowań na temat emocji. Ponieważ nie jestem naukowcem, tylko marketerem i sprzedawcą, podchodzę do nich tak praktycznie, jak tylko się da. Chodzi o efekt, a nie erudycję. W ciągu 15 lat praktyki copywriterskiej przekonałem się, że najbardziej użyteczne są trzy emocje:
POLECAMY
- fascynacja,
- złość,
- lęk.
W zasadzie wszystko można sprzedać za pomocą tej trójcy. Wystarczy wywołać w czytelnikach fascynację, złość lub lęk i otwiera się droga do większej sprzedaży. Oczywiście samo wywołanie emocji to jeszcze nie sprzedaż, w kolejnym kroku trzeba je przekierować na działanie. Warunkiem skuteczności będzie jednak skierowanie komunikacji do właściwej grupy osób.
W zrozumieniu działania siły emocji w sprzedaży pomoże nam model, który zaproponował B.J. Fogg z Uniwersytetu Stanford. Tak zwany Fogg Behavior Model składa się z trzech elementów, które muszą wystąpić w tym samym momencie, by doszło do działania ze strony człowieka....
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!