Tak było również w programmatic, gdzie wydatki w roku 2021 wykazały całkiem dobrą dynamikę (25-proc. dynamika w stosunku do roku 2020) i zamknęły się kwotą 1,43 mld zł według szacunków Grupy Roboczej Programmatic IAB Polska. Oparte na danych IAB Polska/PwC AdEx prognozy na rok 2022 również są optymistyczne.
POLECAMY
Z narzędzi programmatycznych, jakie zostały na nowo odkryte w obecnym roku, na pewno można wymienić rozwiązania brand safety i targetowanie kontekstowe. Wojna w Ukrainie, a wcześniej pandemia zwróciły uwagę na kontekst wyświetlanych reklam.
Rozwiązania Brand Safety polegają na wykluczaniu całych słów kluczowych lub fraz, tak aby otoczenie, w jakim wyświetla się marka, było jak najbardziej odpowiednie. Z kolei targetowanie kontekstowe to nic innego jak wybór konkretnych witryn i serwisów internetowych w zależności od treści tam prezentowanych. Programmatic daje bardzo duże możliwości ochrony marki w internecie. |
Kolejnym czynnikiem, jaki zwrócił uwagę marketerów, jest elastyczność planowania i budżetowania kampanii programmatycznych.
Tutaj zaletą działań programmatycznych okazał się brak konieczności sztywnych deklaracji wydatków mediowych, łatowość zatrzymywania i modyfikowania kampanii w zależności od sytuacji rynkowej. Nawiązując więc nieco do tytułu artykułu, większych barier budżetowych w kampaniach programmatycznych nie ma.
Kolejnym atutem programmaticu, łączącym się z kwestiami budżetowymi, jest transparentność prowadzonych działań. I można mówić tutaj zarówno o transparentności kosztowej, czyli przejrzystości opłat, prowizji i wydatków mediowych, jak i kwestii danych, czyli pewności kto i na jakich zasadach gromadzi i wykorzystuje dane kampanijne.
I tu pierwszym krokiem dla wielu firm jest własność kont zakupowych (nawet jeśli samą obsługą kampanii zajmuje się agencj...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!