A co ciekawe, pojawiają się one szybko – już na etapie „zewnętrzności” platform. Czy podmiotami zewnętrznymi są przykładowo dostawca hostingu albo naszej poczty mailowej? Albo – co jest danymi klientów?
POLECAMY
Na dobry początek
Już o tym wspominałem w poprzednich artykułach, ale na wszelki wypadek – ustalmy, które dane klientów są „osobowe”. W uproszczeniu mamy z takimi do czynienia, gdy bez jakiegoś nadmiernego wysiłku, dysponując tym zestawem cech, możemy przypisać go konkretnej osobie. Zidentyfikować ją. Łatwiej nam będzie, gdy będziemy mieli jej imię z nazwiskiem i adres domowy, a może być trudniej, gdy mamy tylko adres maila w domenie Wirtualnej Polski. Prawie niemożliwe będzie to zaś przy informacji „osoba, która o tej porze była na stronie”.
A co z tą zewnętrznością? W zasadzie ma miejsce częściej, niż można by na pierwszy rzut oka zobaczyć. Przykładowo, jeśli piszesz do mnie jako prawnika mail i wysyła...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!