Pierwszym i najistotniejszym krokiem jest precyzyjne określenie celu Twojej kampanii (lub pojedynczego mailingu) – od tego będzie zależeć wygląd i treść przygotowanych wiadomości. Celem kampanii może być poprawa lub zmiana wizerunku firmy, poszerzenie kręgu obiorców danej strony, oferty lub usługi, wygenerowanie leadów sprzedażowych lub bezpośrednia sprzedaż produktów i usług przez sklep internetowy.
Poniżej znajdziesz krótki poradnik, który pomoże Ci zoptymalizować wygląd i treść wiadomości w Twojej kampanii mailingowej.
POLECAMY
Niezawodny poradnik mailingowy
1. Komu mailing, czyli Twoja grupa docelowa
Grupa docelowa to użytkownicy internetu, do których chcemy dotrzeć z daną ofertą czy informacją.
Target grupy dobieramy wśród subskrybentów poprzez różne podejścia, podobnie jak w displayu w e-mail marketingu zauważamy dwa typy wyboru:
- site-centric – w tym przypadku dobiera się target z danych deklaratywnych zapisanych w bazach, takich jak płeć, wiek, stanowisko naszego subskrybenta czy branża, którą reprezentuje itp.,
- user-centric – to dobór bazy poprzez analizę konkretnych zachowań użytkownika w internecie; pozwala określić, na jakie tematy mailingów reaguje subskrybent, które kreacje mailingowe zachęcają go do aktywności, jakich...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!