Często uciekamy przed interaktywnymi formami contentu, boimy się ich jako czegoś skomplikowanego, kosztownego i maksymalnie innowacyjnego. Nic bardziej mylnego. Interaktywny content marketing towarzyszy nam praktycznie od początku kampanii digital marketingowych, chociaż często po prostu nie zdajemy sobie z tego sprawy. Czym zatem jest interaktywny content marketing?
To wszystkie formy contentu, które angażują użytkownika do wykonania konkretnego zadania. A przede wszystkim treści, z którymi użytkownik może wejść w interakcję: kliknąć, zeswipować, przesunąć, wypełnić, wstukać i inne podobne. Wszelakiego typu quizy, ankiety, filmy 360 czy nawet infografiki, które scrollujemy, są częścią interaktywnego contentu.
Obecnie aż (albo dopiero) 53% marketerów wykorzystuje tego typu treści (źródło: Content Marketing Institute and Ion Interactive). Na zalety ich wykorzystania wskazują chociażby same statystyki: 93% marketerów zgodziło się, że to niezwykle efektywna forma edukacji klientów (Inc.), a 81% zgadza się, że tego typu content działa zdecydowanie lepiej w przyciąganiu uwagi konsumenta, aniżeli wykorzystywanie contentu statycznego (Content Marketing Institute and Ion Interactive). Interaktywny content potrafi wygenerować również dwa razy więcej konwersji (Demand Metric). Niestety, statystyk z polskiego rynku nie mamy.
Ponadto treści interaktywne:
POLECAMY
- angażują użytkownika do wykonania konkretnego działania, wejścia w interakcję, podobnie jak w aplikacjach. Interaktywny content marketing i jego formaty często nazywa się również bardzo prostymi aplikacjami;
- umożliwiają i pogłębiają rozmowę z konsumentem – nie tylko bowiem monolog, ale przede wszystkim dialog, w którym słuchamy naszego odbiorcy, są kluczowe w dzisiejszym marketi...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!