Jak sprzedawać na instagramie?

Temat numeru

Obecność marki na Instagramie to niewątpliwe wyzwanie. Odbywa się tam codzienna walka o uwagę użytkowników. Nie trudno zginąć pośród treści tworzonych przez influencerów i marki premium. Nawet „zwykły” użytkownik potrafi doprowadzić do perfekcji zdjęcia, które udostępnia na kanale. Gdy dodamy do tego nawykowe scrollowanie i wrodzony filtr w oczach ludzi, który przesiewa niewarte czyjejś uwagi treści, otrzymujemy, od strony wizualnej, zdecydowanie bardziej wymagający kanał społecznościowy. Charakter tego medium to zarówno wyzwanie, jak okazja. Stwierdzenie, że kupujemy oczami jest znanym nam wszystkim truizmem, ale… zgadzamy się z nim, nawet jeśli swoje przekonanie opieramy wyłącznie o własne doświadczenie. Obrazem powiemy więcej, obraz przyswoimy szybciej, obraz pobudzi wyobraźnię. Dlatego, jeśli szukasz wskazówek dotyczących sprzedaży na Instagramie, w istocie potrzebujesz również odpowiedzi na pytanie… Jak sprzedawać za pomocą obrazu?

Ale na początek kilka liczb

Czy użytkownicy Instagrama są zainteresowani kupnem? Tzw. fotograficzny serwis społecznościowy do hostingu zdjęć nie powstał po to, abyśmy mogli tam sprzedawać i kupować. Nie dziwi jednak, że zdjęcia produktów inspirują ludzi do zakupów. 90 milionów użytkowników tego kanału co miesiąc dotyka postów zakupowych, aby dowiedzieć się więcej o produktach marki (dane Instagramu, kwiecień 2018). Z pewnością rewolucyjnym etapem w historii istnienia tej aplikacji było pojawienie się kont firmowych. 
 

POLECAMY

80% użytkowników Instagrama obserwuje aktywnie sprzedające konta firmowe, a 200 milionów osób odwiedza dziennie jeden lub więcej takich profili (dane Instagramu, listopad 2017). 


Analityk Andy Hargreaves szacuje, że w 2020 roku 70% zysków Facebooka z reklam będzie pochodziło właśnie z Instagrama - marki najwyraźniej czują, że opłaca się inwestować w większą obecność w tym medium. Komplet funkcji zakupowych wprowadzonych przez kanał w 2018, czyni go miejscem użytecznym zarówno dla marki, jak dla użytkownika. Jednocześnie sprzedaż nie jest (a na pewno nie musi być) nachalna. Nie mamy tu banerów czy „bijących po oczach” tekstów. Raczej obcujemy z contentem premium, który nęci odbiorców i rozbudza ich zainteresowanie. Zanim zaczniesz kusić użytkowników takimi treściami, sprawdź, czy jesteś gotowy do sprzedaży również od strony technicznej.

See. Tap. Shop.

Czyli przejrzyj, dotknij i kup. To trzy kroki, jakie podejmie potencjalny klient, zanim Twój produkt znajdzie się w jego zadowolonych rękach. Nie zaniedbaj żadnego z nich. Sprzedaż na Instagramie zacznij od upewnienia się, że ułatwisz użytkownikom zapoznanie się z Twoją ofertą oraz oczywiście umożliwisz im wygodne kupno. Pierwszy etap, to konfiguracja z...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy