Wyjaśnijmy na wstępie, co oznacza ten wskaźnik i dlaczego jest tak istotny przy prowadzeniu biznesu. Prawidłowo wyliczony wskaźnik CLV (inne występujące skróty to: CLTV, LCV i LTV) informuje nas, ile możemy zarobić na pozyskanym kliencie w dłuższej perspektywie czasowej. Jak wiadomo, koszty pozyskiwania nowych klientów mają stałą tendencję wzrostową. Stawki Google Ads czy Facebook Ads rosną wraz z coraz większą konkurencją, a sami wydawcy dążą do maksymalizacji swoich zysków. Już teraz w wielu branżach koszt pozyskania klienta jest znacznie wyższy niż zysk z pierwszej zrealizowanej transakcji. Rentowność z obsługi danego klienta uzyskujemy często dopiero po drugim lub kolejnym zamówieniu. Ma to szczególne znacznie w branżach, w których zakupy są powtarzalne, jak np. sprzedaż artykułów codziennego użytku czy materiałów eksploatacyjnych do drukarek.
Wzorów na wyliczanie CLV jest wiele (mniej i bardziej złożonych), a wybór tego właściwego bardziej zależy od specyfiki naszego biznesu, niż od stopnia skomplikowania. Zasadniczo do wyliczenia CLV wystarczą już przeciętne wartości okresu, transakcji oraz zysku z transakcji, chociaż oczywiście zawsz...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!