Osoby potrafiące zarządzać danymi, analizować je i przygotowywać na ich podstawie rekomendacje, są kluczowe już w niemal każdej z organizacji – również w działach marketingu i reklamy. Tacy specjaliści są niezbędni zarówno do prawidłowego funkcjonowania firm, jak i tworzenia efektywnych kampanii marketingowych. Wynika to oczywiście z ogromnych możliwości odpowiednio przetworzonych danych. Jednak w jaki sposób tego dokonać? Czy istnieje narzędzie, które pozwala na odpowiednie segmentowanie danych tak, aby wspomóc sprzedaż?
POLECAMY
Dane to podstawa
Choć dane gromadzone w organizacjach w CRM-ach nie dają pełnej wiedzy na temat klientów, to jednak Customer Data Platform pozwala łączyć dane z CRM z danymi z innych źródeł – social mediów, DMP, danymi pobranymi offline. Można zatem stwierdzić, że wyzwaniem dla każdej organizacji staje się skuteczne łączenie danych z wielu różnych źródeł. Celem takiego działania jest lepsze zrozumienie konsumenta oraz precyzyjne trafienie z przekazem reklamowym.
W ostatnim raporcie stworzonym przez IAB (Raport Strategiczny Internet 2017/2018) możemy znaleźć dane pokazujące, że już prawie wszyscy marketingowcy bazują na danych podczas tworzenia kampanii. Aż 93% z nich deklaruje korzystanie z danych w swoich kampaniach – 73% korzysta z własnych danych (1-st party), a 47% korzysta z ...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!