Na rynku funkcjonują różne sposoby współpracy z twórcami. Doskonale znane są wszystkim pojedyncze lokowania, tzw. „odcinki dedykowane” na YouTube czy krótkie akcje specjalne. Dobrze sprawdzają się one w akcjach sprzedażowych, ale z pewnością nie jest to rozwiązanie dla dużych, rozpoznawalnych marek.
POLECAMY
Najskuteczniejsze rodzaje kampanii z influencerami
Do najskuteczniejszych sposobów na długoterminową współpracę z twórcami internetowymi należą:
- Program ambasadorski, czyli długoterminowa kampania z udziałem odpowiednio dobranego mixu infuencerów. Przykładowe akcje to „Cały internet przechodzi do Play”, „To jest Pepsi dla Was” czy kampanie marki Coca-Cola.
- Kanał własny marki to największy projekt na YouTube, który może zrealizować marka niezależnie od kategorii i tematyki; na wspomnianej platformie bardzo dobrze działają takie kanały jak: „Studio Tymbark”, „Urodomaniaczki” (Hebe), KuchniaLidla.pl, kanał Castoramy, Obi, czy sklepu X-kom.
- Subformat, czyli specjalne, cykliczne odcinki na kanale influencera, których partnerem jest marka, np.: „Warka na 5” na kanale „5 sposobów na” czy „Smakuj Życie” (Mirinda) przy współpracy z Agnieszką Grzelak.
- Kampanie wideo-marketingowe, czyli reklama z udziałem influencera, której widz nie chce pomijać. Dla przykładu można wymienić tu markę Hatchimals we współpracy z Hejka tu Lenka, reklamę Samsunga z Wojciechem Sokołem czy spot RTV Euro AGD...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!