„Konsumenci coraz częściej wychodzą poza tradycyjny model sprzedażowy. Zmieniają m.in. sposób kupowania produktów czy liczbę kanałów, z których pozyskują informacje o produktach przed zakupem. Właśnie w trakcie poszukiwań na tych kanałach nabywają przekonanie, że to Twój produkt jest im potrzebny”.
Modelowanie działań bazujące na customer journey to jeden z etapów marketingowego planowania strategicznego i taktyki związanej z kompozycją marketingową (marketing mix). Pozwala zaprojektować ścieżkę użytkownika wokół marki i jej rozwiązań oraz podjąć decyzję o wykorzystaniu kanałów promocji. Według Econsultancy znajomość pojęcia customer journey oraz analiza tego tematu nie są obecnie powszechne – 44% firm zadeklarowało znajomość wspomnianego zagadnienia na poziomie podstawowym, a 45% może pochwalić się wiedzą na ten temat w stopniu średniozaawansowanym.
POLECAMY
Budulcem customer journey są tzw. touchpointy (punkty styku). Za każdym razem, gdy konsument styka się z Twoją marką (zazwyczaj dzieje się to w obrębie pewnego czasu i w od...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!