Jak i ile płacić za reklamę na Facebooku – od zasięgu do akcji

Social Media

Budżety, strategie, decyzje, analizy… Tak dla większości z nas wygląda początek roku. W co w nadchodzącym roku będziemy inwestować nasze budżety marketingowe? Czy wciąż będzie to reklama na Facebooku?

Według danych IAB (raport AdEx) w pierwszym półroczu 2021 r. wartość wydatków reklamowych w mediach społecznościowych wzrosła o 21%. Z pewnością przyczyniła się do tego nie tylko pandemia i przeniesienie biznesów do świata online, ale także nieustannie malejące zasięgi organiczne. Z kolei przychody samego Facebooka z reklam w Q1 2021 wzrosły aż o 46%. 
Skoro na reklamę na Facebooku i Instagramie wydajemy coraz więcej, dobrze jest wiedzieć, jak te pieniądze mądrze wydawać oraz kiedy ponoszone koszta mogą być za wysokie. 

POLECAMY

W pierwszym kwartale 2021 r. (dane adexchanger):

  • Przychody Facebooka z reklam wzrosły o 46% (rok do roku).
  • Odnotowano przyrost na poziomie 15%, jeśli chodzi o aktywne korzystanie choć z jednej aplikacji Facebooka.
  • Średni koszt jednej reklamy wzrósł o 30%.

Cel: zasięg, aktywność, a może konwersje?

Facebook oferuje reklamodawcom 11 celów reklamowych, podzielonych na trzy kategorie: kampanie skierowane na budowanie świadomości, zachęcające do działania oraz konwersyjne.
Które z nich są dla reklamodawców najbardziej istotne? 
Z analizy przeprowadzonej przez Sotrendera wynika, że trzy cele reklamowe, na które w 2021 r. 
przeznaczane były największe budżety, to:

  • kampanie z celem konwersja (27% wydanych budżetów),
  • kampanie z celem z...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy