Zanim zaczniesz:
- Upewnij się, że Twoje konto GA4 jest właściwie skonfigurowane i poprawnie zbiera konwersje. Sprawdź, czy Twój Google Analytics 4:
- rejestruje dane transakcyjne wraz ze ścieżką zakupową jako zdarzenia i konwersje (Rys. 1);
- zawiera wykluczenia własnych adresów IP (Rys. 2, 3);
- zawiera dodane wykluczenia niechcianych stron odsyłających (referrale) (Rys. 4);
- ma odpowiednio ustawiony czas sesji oraz sesji z zaangażowaniem. Domyślne ustawienia to 30 min dla sesji oraz 10 s dla sesji z zaangażowaniem. Warto zmienić drugie ustawienie, do którego należy podejść indywidualnie, analizując średnią długość wizyt użytkowników na stronie (Rys. 5).
- Pamiętaj o różnicach między poprzednią wersją Google Analytics a obecną, która zmienia punkt odniesienia w kwestii zbierania danych. Także sposób zbierania danych uległ zmianie:
- użytkownik może być zbiorem kilku ciastek pochodzących z różnych urządzeń (wcześniej każda przeglądarka była de facto innym użytkownikiem);
- modelowanie danych odbywa się w inny sposób (jest oparte na zdarzeniach);
- rejestrowane zdarzenia mogą zawierać aż do 35 różnych parametrów;
- nie ma (jeszcze) współczynnika odrzuceń, a w zamian jest sesja z zaangażowaniem, którą możemy konfigurować, oraz współczynnik zaangażowania.
Ten artykuł pomoże Ci stworzyć kilka bardzo rzeczowych raportów tabelarycznych i graficznych, które rzucą zupełnie inne (nowe) światło na dane o ruchu przychodzącym do Twojej witryny.
Google Analytics 4 ma domyślnie skonfigurowanych kilkanaście raportów, które są umieszczone w kilku grupach, jednak są one dość ogólne i dają jedynie powierzchowny ogląd sytuacji. Aby dowiedzieć się więcej, a „ukrytych” danych, z których można skorzystać, jest całe mnóstwo, należy stworzyć własne raporty. Najlepszym sposobem, jeśli nie jesteś zaawansowanym użytkownikiem Google Analytics 4, będzie modyfikacja istniejących już raportów.
Edycja istniejących raportów i tworzenie nowych w dużej mierze będą oparte na zupełnie nowych, nieznanych w poprzedniej wersji Google Analytics wskaźnikach.
POLECAMY
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!