Display
Działania zasięgowe oraz optymalizowane pod zaangażowanie są z nami obecne od początku kampanii online w Polsce. Na przestrzeni lat zmieniało się jednak znaczenie tych działań oraz sposoby rozliczania i pomiaru. Parametry, które jeszcze niedawno definiowały skuteczną kampanię, teraz byłyby zaledwie wyjściowymi danymi do jej analizy.
POLECAMY
Gdybyśmy cofnęli się kilka lat, głównym parametrem byłyby odsłony, zasięg i kliknięcia. Na tym kończyło się 90% kampanii określanych jako zasięgowe. W tych optymalizowanych pod zaangażowanie oprócz klików dochodziły jeszcze komentarze w social mediach oraz co jakiś czas rejestracja do konkursów. Sytuacja, z którą można to porównać, to posiadanie starego samochodu – niby wszystko jest proste w obsłudze, ale osiągi nie te same.
Obecnie można powiedzieć, że zarówno klienci, jak i agencje grają w otwarte karty. Z jednej strony zleceniodawcy zdecydowanie bardziej konkretnie definiują cele kampanii, a z drugiej agencje dzielą się chętniej danymi, pracując też często na wspólnych ekosystemach. Ponadto lepsza analiza danych daje zdecydowanie więcej benchmarków do optymalizacji kampanii pod kątem zasięgu i zaangażowania.
Głównymi elementami, które dzisiaj mają największy wpływ na obecny kształt działań optymalizowanych pod zaangażowanie i zasięg, są:
- ad fraudy;
- nowe narzędzia pomiaru kampanii;
- programmatic;
- sposób konsumpcji mediów online;
- nowe kanały.
Ad f
...- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!