Przygotowanie planu kampanii powinno opierać się m.in. o:
POLECAMY
- Ustalanie i śledzenie realizacji celów – trzeba zastanowić się, jakie konkretne cele powinny być ustawione dla kampanii online i jak powinniśmy mierzyć sukces?
- Dane przydatne w planowaniu kampanii – warto sprawdzić, jakimi danymi nt. zachowań naszych klientów dysponujemy. Zbieranie własnych benchmarków z pewnością pomoże nam w planowaniu działań do tej samej grupy trzeci, czwarty i kolejny raz.
- Segmentację i targetowanie – jak możemy docierać do różnych odbiorców? To chyba jedno z najważniejszych pytań, bo target „wszyscy” zgubił już niejednego planera podczas realizacji kampanii dla klientów. Warto również zadbać o narzędzia pozwalające nam sprawdzić, jakie rzeczywiście dotarcie do danej grupy wygenerowaliśmy.
- Dopasowanie komunikatów do konkretnych grup docelowych.
- Ustalenie budżetu i dobór odpowiednich mediów. A później, rzecz jasna, rewizję budżetu, bo rzadko się zdarza, że zaplanujemy budżet co do złotówki. Każdy saving warto wykorzystać zawczasu, aby poprawić wyniki kampanii...
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!