1. Audyt
Sprawdź, do realizacji jakich celów potrzebujesz influencer marketingu. Najpewniej masz już strategię komunikacji, która stanowi punkt wyjścia dla wszystkich działań. Kampanie z influencerami powinny wpisywać się w ekosystem marki, realizując lub wspierając założone cele. Pamiętaj też o przemyśleniu ewentualnych zagrożeń – realizacja jakich celów lepiej poradzi sobie bez włączania w nią twórców internetowych? Bądź bezstronny i obiektywny tak bardzo, jak to tylko możliwe. Do audytu koniecznie dodaj research. Sprawdź, jak z influencerami współpracuje konkurencja lub cała branża. W Polsce i globalnie. Analizuj nie tylko to, co dzieje się dzisiaj, ale też realizacje, które odbyły się w przeszłości, a także to, jak z czasem zmieniła się taktyka wykorzystania influencer marketingu. Dzięki temu masz szansę zaobserwować trend oraz to, co najważniejsze, czyli: jakie płyną z tego wnioski, rekomendacje i najlepsze praktyki. Współpraca z influencerami, jak każda inna gałąź marketingu, potrzebuje ciągłego optymalizowania działań, obserwowania zmiennych i wyciągania wniosków, by zbudować „krzywą uczenia” i polepszać efekty.
POLECAMY
Przykład:
Studio Tymbark to kanał YouTube marki z udziałem influencerów, tworzony przez TalentMedia od 4 lat, który stopniowo budował utrzymanie uwagi widzów. Na samym początku wideo miały standardowy dla YouTube wykres utrzymania uwagi (dużo widzów na początku materiału, stopniowy spadek z upływem czasu). Jednak z każdą kolejną publikacją agencja mogła się uczyć, optymalizować i na podstawie wniosków doprowadzić do tego, że dziś utrzymanie uwagi widzów jest na bardzo wysokim poziomie od pocz...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!