Jeśli myślimy o największych platformach do zakupu reklam w modelu programmatic na rynku polskim, przychodzą nam do głowy dwa kluczowe narzędzia: Display & Video 360 z ekosystemu Google Marketing Platform od giganta z Mountain View oraz AdForm pierwszej europejskiej platformy DSP, wywodzącej się z Danii. Dziś skupimy się na tym pierwszym narzędziu – jako największym i najpopularniejszym. Postaram się przybliżyć te mniej oczywiste rozwiązania (w porównaniu z innymi platformami DSP), wiele lat temu noszące nazwę DoubleClick Bid Manager.
POLECAMY
Display & Video 360 jest platformą Demand Side Platform (DSP) – służy do zautomatyzowania i jak najbardziej efektywnego zakupu powierzchni reklamowej w modelu programmatic. Jest częścią większego ekosystemu – Google Marketing Platform (GMP), na który składają się takie produkty, jak Campaign Manager 360, Search Ads 360 czy Google Analytics 360.
Gdy porównujemy DV360 z innymi narzędziami dostępnymi na rynku, pierwszy i najważniejszy jest fakt, że jest to produkt Google’a i czerpie dane o zwyczajach i postępowaniu użytkowników z wielu innych produktów tej organizacji. Jak dobrze wiemy, 30 czerwca 2023 r. jest ostatnim dniem zbierania danych przez Google Analytics w wersji Universal (czyli tej, którą znamy od wielu lat). Jest to zmiana bardzo istotna w kontekście Display & Video...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!