Zrozumienie customer journey, tak na stronie, jak i w aplikacji, jest kluczowe dla dostarczenia odpowiedniego doświadczenia klientów, niezależnie od tego, które platformy są dla nich punktem styku z marką. Potencjalni klienci mogą bowiem zapoznać się z produktem na stronie, ale sfinalizować zakup w aplikacji – i na odwrót.
O ile analityka wyników dla stron internetowych jest łatwo dostępna w Google Analytics, o tyle dotychczasowa analityka działań w aplikacji mobilnej sprowadza się najczęściej do mierzenia zaangażowania w aplikacjach przez Google Analytics for Firebase.
Zarówno Google Analytics, jak i Google Analytics for Firebase dostarczają wielu informacji na temat sposobu wchodzenia klientów w interakcję czy etapów składających się na ścieżkę zakupową. Biznesy e-commerce mogłyby dodatkowo oczekiwać od analityki jej ułatwienia i otrzymania kompletnego widoku zaangażowania użytkowników ze strony oraz z aplikacji mobilnych. Do tej pory mierzenie działań wymagało ręcznego i żmudnego łączenia wyników z obu platform.
Google postanowiło jednak położyć nacisk na rozwój zupełnie nowego standardu śledzenia Google Analytics App + Web (Aplikacje + Internet), dzięki któremu wiele biznesów otrzyma nową możliwość sprawdzenia danych ze wszystkich platform w jednym miejscu. Zwiększona funkcjonalność narzędzia zostanie szczególnie doceniona przez biznesy e-commerce.
...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!