Zaowocowało to czwartym miejscem w zakresie najczęściej pobieranych aplikacji w 2020 r. czy drugą lokatą, jeżeli chodzi o najpopularniejsze medium społecznościowe w Polsce w ostatnich miesiącach. Do sukcesu zdecydowanie przyczynił się okres pandemii, kiedy oprócz chęci utrzymywania kontaktów z bliskimi (czy podglądania ich życia), szukaliśmy inspiracji albo po prostu scrollowaliśmy to medium z nudów. Sam Instagram już przed pandemią (tuż obok Pinterestu) był miejscem do inspirowania użytkowników, co owocowało zakupami. Ponad połowa użytkowników Instagrama dokonywała zakupów produktów, które pierwszy raz widziała w tym serwisie (źródło: Brandlift).
Co zatem sprawia, że użytkownicy będą chcieli zatrzymać się na dłużej przy naszym profilu, a przede wszystkim dokonać konwersji na naszej stronie internetowej?
Przede wszystkim synergia działania: dobrej jakości treści organiczne, zoptymalizowane pod kątem działań e-commerce’owych zintegrowane z dobrze skonstruowaną płatną kampanią reklamową.
Oczywiście możemy prowadzić tylko i wyłącznie działania organiczne bądź skoncentrować się tylko na kampanii płatnej, ale niestety – jak wynika z doświadczeń empirycznych na ponad kilkudziesięciu kampaniach, a nie z badań – przyniesie to mniejsze efekty. Dziesięć poniższych rad i dobrych praktyk pozwoli Ci zmaksymalizować Twoje zyski wynikające z prowadzenia działań w tym medium.
POLECAMY
1. Algorytm
Nie takie algorytmy straszne, jak je ludzie malu...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!