W ciągu ostatnich 24 miesięcy przeszliśmy największą transformację cyfrową i społeczną, w tym istotne punkty zmiany na platformach społecznościowych, rosnąca rola wideo i audio, wzrost roli influencerów optymalizujących kontakt z marką. Największą zmianę stanowi natomiast pokonanie bariery zakupów online dla dotychczas niezdecydowanych na tę formę, a co najważniejsze – jest to zmiana trwała. Według najnowszego raportu Gemius, E-commerce w Polsce 2021, 57% konsumentów twierdzi, że będzie kupowało online tak samo często jak podczas pandemii (rys. 1) [1]. W młodszej grupie docelowej (w wieku 15–24 lat) większość konsumentów będzie łączyć zakupy online i offline. Wskazuje to na istotę budowania atencji szczególnie dla generacji Z dla zakupów online. Wiele platform mediowych wychodzi temu naprzeciw, rozwijając social commerce i coraz to nowsze sposoby identyfikacji marek i sprzedaży produktów do aktywizacji odbiorców.
Na znaczeniu przybierają zintegrowane działania między platformami, ewoluująca koncepcja metaverse czy wspominany podczas tegorocznego wydarzenia Web Summit wzrost znaczenia kryptowaluty i niewymienialny token (NFT, non-fungible token), mający np. zastosowanie w planowanym etapie rozwoju technologii na Twitterze.
Wszystkie te elementy będą ogrywać istotne role w nadchodzącym roku r...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!