Dekalog redaktora online – jak pisać na stronach i blogach, by angażować?

Temat numeru

Tworzenie treści, które potrafią zainteresować i czytelnik chce do nich wracać, wymaga spełnienia kilku podstawowych zasad. Sama wena oraz próba przekazania czegoś ciekawego to zdecydowanie za mało. Obecnie prawie każdy może tworzyć i publikować dowolne materiały w przestrzeni internetowej: wpisy na bloga, artykuły dodawane na profilach w social mediach czy notki informacyjne.

Papier, a szczególnie ten wirtualny, przyjmie wszystko, ale żeby zaangażować odbiorcę i przyciągnąć jego uwagę na dłużej, trzeba się trochę bardziej postarać. O czym należy pamiętać, tworząc treści na strony i blogi? Jakich pięciu kroków powinien przestrzegać redaktor online?

POLECAMY

Krok pierwszy – ustal, do kogo piszesz

Przed przystąpieniem do pisania warto doprecyzować, kto będzie odbiorcą tworzonych treści – ustalić tzw. persony i grupy docelowe, czyli profil idealnego klienta, który ma konkretne potrzeby czy obawy. Ułatwia to określenie kierunku działań, dopasowanie stylu, języka i samego sposobu komunikacji z czytelnikiem. Zwiększa też szansę na jego zaangażowanie i wykonanie konkretnych akcji po zapoznaniu się z materiałem. Jak stworzyć idealną personę? Próbując odpowiedzieć na pytania dotyczące charakterystyki osobowej odbiorcy, jego trybu życia czy zainteresowań. Lista pytań powinna odnosić się do:

  • wieku, płci, miejsca zamieszkania,
  • statusu materialnego,
  • wykształcenia,
  • aktualnego stanowiska,
  • możliwych potrzeb i obaw,
  • zainteresowań,
  • preferowanego medium do wyszukiwania informacji oraz komunikacji,
  • najczęściej wybieranego urządzenia do wyszukiwania informacji: telefonu, tabletu, komputera.

W tym miejscu trzeba oddzielić znaczenie pojęć persona oraz grupa docelowa. Wybrana grupa składa się z kilku person, czyli archetypów idealnego klienta. Dlatego jednocześnie może to być młoda kobieta obejmująca kierow...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy