1. Rosnące znaczenie Smart TV
Na całym świecie jednym z mniej oczekiwanych efektów wybuchu pandemii był lawinowy wzrost zakupu nowoczesnych telewizorów. W Stanach Zjednoczonych np. prawie połowa telewizorów z funkcją Smart TV została zakupiona już po wprowadzeniu pierwszych lockdownów. W Polsce sytuacja wyglądała podobnie i również wiele osób zdecydowało się podczas pandemii na zakup nowego TV. A ponieważ większość nowych telewizorów posiada funkcję Smart TV, reklama wideo w tym segmencie bardzo szybko zaczęła odgrywać istotną rolę w mediamixie.
Badanie przeprowadzone przez Videotrack wskazuje, że już 2/3 polskich internautów ma telewizor z możliwością podłączania do sieci, a 6 na 10 deklaruje aktywne z korzystanie z aplikacji dostępnych na ich telewizorach. Odnosząc te wyniki do liczby polskich internautów w wieku 16+ – nietrudno obliczyć, że mamy w Polsce 10,5 mln użytkowników aktywnie korzystających ze Smart TV. Specyfika odbioru treści na tego typu telewizorach sprawia, że zamiast dwóch oddzielnych mediów o odmiennej charakterystyce (TV oraz internet), mamy dwa modele oglądania treści – linearny oraz VoD i oba mogą być realizowane zarówno w telewizji, jak i w sieci. Telewizor staje się jednocześnie czymś więcej niż sprzętem do biernego oglądania kanałów i coraz bardziej jest interaktywnym centrum domowej rozrywki, w którym ciągle wyszukujemy ciekawych materiałów wideo.
Rolę SmartTV widać w wynikach realizowanych kampanii...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!