Jak wynika z danych z IAB Polska/PwC AdEx, wydatki w tym segmencie w 2020 r. wyniosły 119 mln zł, co oznacza wzrost o 7% (w 2019 r. były na poziomie 111 mln zł). Szacunki odnośnie do wydatków za 2021 r. są również optymistyczne, a dynamika wzrostu zaskakuje. Półrocze 2021 r. wydatków w reklamie online zostało zamknięte na poziomie +22,6% przyrostu rok do roku, co przekłada się na prawie 3 mld zł (2,880 mld zł).
To ponad pół miliarda więcej niż rok wcześniej. Content marketing i reklama natywna zanotowały zmianę wartości na poziomie +33,2%, co daje udział w torcie reklamowym na poziomie 2,3% vs. 2,1% w roku poprzednim (2020 r.). Na ostateczne wyniki całościowe trzeba będzie poczekać przynajmniej do czerwca 2022 r. Już teraz jednak widać, że odkąd content marketing i reklama natywna pojawiły się w oficjalnym ujęciu danych IAB Polska/PWC AdEx, nie dadzą się tak szybko zdetronizować.
POLECAMY
Dlaczego content marketing i reklama natywna zyskują na popularności?
Odpowiedź jest banalnie prosta. To najlepsza forma budowania relacji i dialogu z konsumentem. Mając na uwadze politykę prywatności użytkowników, o kolejny rok odroczone przejście z technologii 3rd party cookie na rzecz 1st party, lojalizowanie użytkowników w obrębie witryny (ale nie tylko) ma coraz większe znaczenie. W tym upatruje się szans na ekspansję działań content marketingowych i znaczący wzrost w wydatkach reklamowych na lata kolejne. Istotne będzie tworzenie wartościowego i jakościowego contentu oraz budowanie wokół niego ekosystemu. Dzięki temu zyska się nie tylko u...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!