TikTok niezaprzeczalnie podbija serca marketerów – stał się miejscem wyjątkowo otwartym i bezpośrednim, które pozwala skrócić dystans między odbiorcą i marką. Prym wiodą tutaj twórcy – a marki dzielnie starają się dotrzymać im kroku, stosując rozmaite strategie i sposoby działania. Dziś przedstawiam Wam trzy sprawdzone ścieżki i najlepsze przykłady z krajowego podwórka, które mogą być dla Was całkiem niezłą inspiracją do prowadzenia własnych kont. Let’s go!
POLECAMY
Ścieżka 1. Organicznie!
Spróbuj flirtu ze stereotypem
W szkole często uczono nas, że stereotypy zazwyczaj mają jednoznacznie negatywny i krzywdzący charakter. Nie zamierzam tu potwierdzać ani obalać tej tezy – zamiast tego chcę skierować Twoją uwagę na ich potencjał, który możesz kreatywnie wykorzystać na TikToku. Przykład? Trudno o lepszy, niż profil @polskapolicja!
Policjanci weszli na nową platformę w 2021 r. i od razu postanowili odczarować kilka błędnych przekonań – o tym, iż ich praca jest nudna, że brak im nowoczesnego sprzętu, a ich głównym zadaniem jest wystawianie mandatów. Znajdziesz tu więc relacje z międzynarodowych ćwiczeń, poznasz wyposażenie śmigłowca, a także obejrzysz relacje z patrolu rzecznego, treningu policyjnych psów, a nawet akcji ratowania… małych kaczuszek.
Na profilu mundurowych jest też sporo miejsca na uśmiech, humor i zdrowy dystans do siebie. Wyświetlenia i treść komentarzy pokazują, że ten sposób komunikacji sprawdza się całkiem nieźle – a policjanci raczej nie muszą martwić się o brak pomysłów, bo stereotypów na ich temat na pewno szybko nie zabraknie.
Pokaż to, co zwykle niedostępne
Każdy biznes i każda branża mają swoje „kulisy” – to np. zamknięte drzwi ciemni fotograficznej, rozświetlone pomieszczenia piekarni w środku nocy czy precyzyjny warsztat narzędzi używanych przez zegarmistrza. Miejsca, do kt...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!