Branding na Instagramie – identyfikacja, komunikacja, story

Temat numeru

Słyszysz branding na Instagramie, myślisz: spójny feed! Ale czy w dobie contentu efemerycznego, rolek i stories spójny feed to tak naprawdę recepta na spójność na Instagramie i realizowanie założeń brandingowych?

Na początek, skoro mamy „rozmawiać” o brandingu na Instagramie, warto odpowiedzieć sobie na pytanie i zrozumieć „Czym w ogóle jest branding”? Branding to charakterystyczne, silne i unikalne atuty oraz elementy marki. Między innymi spójna identyfikacja wizualna. Trzy najważniejsze elementy wizualne według mnie, które i Twoja marka powinna posiadać i finalnie wykorzystywać na Instagramie to: 

POLECAMY

  • Logo. Informacje są łatwiejsze do zapamiętania, jeśli są kojarzone z warstwą obrazową/wizualną. Twoje logo pomaga ludziom rozpoznać Twoją firmę „na pierwszy rzut oka”. To powinno być Twoje „zdjęcie profilowe” na IG. 
  • Paleta kolorów. 95% pierwszego wrażenia jest robione wyłącznie na podstawie koloru. Tak właśnie kształtuje się pierwsze wrażenie. Dzieje się to w ciągu pierwszych kilku sekund kontaktu. Paleta kolorów ma tu kluczowe znaczenie. Wykorzystaj to podczas tworzenia treści na IG. 
  • Slogan i tagline. Chwytliwe, przemyślane, wyróżniające się hasło połączone z logo lub paletą kolorów zwiększa zapamiętywalność, różnicuje i jednoczy. Pomyśl o wszystkich firmach, których slogany zapadają w pamięć i dlaczego. Stwórz ze swojego hasła marki oficjalny hasztag i przemycaj go w treściach. 

Poszczególne firmy mają różne potrzeby i dlatego różne elementy będą dla nich ważne. Moja marka osobista może obejmować...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy