Krok 1. Stwórz strategię
Każde działanie marketingowe powinno być poprzedzone stworzeniem planu zgodnego z wypracowaną strategią marketingową i biznesową firmy. Podobnie jest z e-mail marketingiem. Planowanie kampanii mailingowych należy oprzeć na przemyślanych rozwiązaniach content marketingowych, w których jasno i dokładnie określisz główny cel wiadomości, aby później dopasować do niego również sposób przekazu. Do najpopularniejszych celów e-mail marketingu zalicza się:
POLECAMY
- zwiększenie zaangażowania klientów,
- up- i cross-selling,
- zaproszenie do dołączenia do programu lojalnościowego,
- edukację,
- poinformowanie o promocji,
- ratowanie porzuconych koszyków.
Dobrze opracowana strategia content marketingowa powinna łączyć ze sobą wszystkie prowadzone działania e-mail marketingowe, a także stawiać klienta i jego potrzeby w centrum działania. Jak wiadomo, klientocentryczność jest silnie związana z personalizacją. Twój odbiorca oczekuje takich treści, które będą dokładnie dopasowane do jego potrzeb. Komunikaty wysyłane na oślep nie przyniosą efektów. Dlatego musisz dopasować content do danych, które posiadasz na temat osób znajdujących się w Twoje...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!