Audio marketing w internecie – Jak wykorzystać słuch internautów i skutecznie docierać z przekazem?

Temat numeru

Praktycznie od początku istnienia internetu użytkownicy mają styczność z reklamą emitowaną w tym medium. W momencie powstania stron internetowych pojawiły się pierwsze formaty display’owe. Gdy pojawiły się telewizje internetowe i serwisy VOD, do świata digitalowego weszły spoty reklamowe dotychczas kojarzone z tradycyjną reklamą telewizyjną. Internet pozwolił wtedy w sposób naturalny na powiększenie zasięgu reklamy wideo. Nie dziwi zatem to, że w momencie, gdy w sieci coraz powszechniejsze stało się audio online, reklamodawcy postanowili również wykorzystywać ten potencjał do swoich działań reklamowych.

W świecie reklamy audio jest zresztą wiele analogii w stosunku do wideo online. W obu przypadkach mamy do czynienia z migracją tradycyjnych kreacji z offline do online. 

POLECAMY

Na obu rynkach działają podmioty, za którymi stoją duzi gracze w postaci tradycyjnych stacji telewizyjnych czy stacji radiowych. 

Również analogię można dostrzec w zakresie User Generated Content. Zarówno wideo, jak i audio dają możliwość wyrażenia siebie i tworzenia autorskiego contentu, czy to poprzez kanały wideo na YouTubie czy podcasty. 

Reklama audio ze względu na swoją unikalność ma wiele cech niedostępnych dla innych formatów obecnych w internecie, co sprawia, że jest interesującym rozwiązaniem dla marketerów. Daje bowiem możliwości, które dotychczas nie były dostępne, a wykorzystując je mogą oni angażować użytkowników w nieznany im dotąd sposób.

Mamy więc cały szereg możliwości zarezerwowanych wyłącznie dla audio online. 

Przede wszystkim kuszącym rozwiązaniem może być możliwość zaistnienia ze swoją reklamą na urządzeniach, na których poza audio inne formaty tec...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy