Wprowadzenie
Jeszcze zanim się urodzą, zostawiają w internecie swój cyfrowy ślad. Wirtualna rzeczywistość jest dla nich środowiskiem naturalnym, a roboty czy bezobsługowe samochody nie brzmią już jak science-fiction. Mowa o Alphach, czyli pokoleniu urodzonym w XXI wieku, w latach 2010-2024. Nazwę wymyślił australijski badacz Mark McCrindle, który postanowił odejść od stosowanego dotychczas nazewnictwa – po generacji Z powrót na początek alfabetu łacińskiego wydał mu się mało zasady. Zamiast tego wykorzystał pierwszą literę alfabetu greckiego, nawiązując symbolicznie do pierwszej tak silnie stechnologizowanej generacji.
Czy jest jednak sens walczyć o jej uwagę, zanim jeszcze zacznie zarabiać? Oczywiście! Po pierwsze, z raportu „Junior Shopper 2018” autorstwa GfK Polonia jasno wynika, że większość dzieci i młodzieży w wieku 5-17 lat dysponuje swoim własnym budżetem, a łączna wartość polskich świnek-skarbonek wynosi co miesiąc ponad 255 mln złotych! Po drugie, Alphy są wyjątkowo zżyte z rodzicami, dzięki czemu silnie wpływają na ich decyzje zakupowe. Po trzecie, warto budować relację z młodym pokoleniem, bo gdy dorośnie, chętniej kupi produkt tej marki, którą zna od dziecka. Dlatego nie zwlekaj! Poniżej znajdziesz krótki przegląd trendów, z których warto skorzystać, by nawiązać nić porozumienia.
POLECAMY
Augmented reality
Czasy, gdy kontakt z technologią polegał wy...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!