Trendy SEO 2019 - Jakich zmian spodziewać się w przyszłym roku?

Temat numeru

Sztuka SEO przypomina nieco delektowanie się pączkiem w tłusty czwartek. Wchodzisz do cukierni pełnej pysznych wypieków, wybierasz tego ze swoim wymarzonym nadzieniem i zabierasz go ze sobą, by towarzyszył Twojej ulubionej kawie w kubku na wynos. Rozsiadasz się wygodnie na krześle i zastanawiasz się, od której strony powinieneś zacząć, oglądając go z każdej strony, by mieć pewność, iż błogie nadzienie będzie towarzyszyło każdemu kęsowi. Bierzesz soczysty kęs. Pudło. Samo ciasto, brak nadzienia. Z jednej strony drażni nietrafiona decyzja, z drugiej jednak wiesz, iż finał ciastka będzie wspaniały, gdzie cały farsz czeka niecierpliwie na Ciebie. Z tyłu głowy uderza jednak przeczucie, co jeśli jednak Twoje starania pójdą na marne i zamiast wspaniałej nagrody zostaniesz z lukrowaną kajzerką bez benefitów i rachunkiem do uregulowania? Jak odnaleźć się w coraz trudniejszej potyczce z Google, w której dobry specjalista jest na wagę złota?

Google kocha swój algorytm. Prawie tak samo mocno, jak polscy eksperci SEO kochają bawić się z nim w kotka i myszkę, szukając odpowiedzi, w jaki sposób wypozycjonować swoją stronę. Co prawda, wyszukiwarka, wprowadzając rocznie kilkaset zmian w algorytmie, nie informuje każdorazowo, co nowego się pojawiło, ale niczym kasjerka z cukierni uśmiecha się do nas i podaje wskazówki, na co w pierwszej kolejności zwrócić uwagę. Abstrahując od oczywistych i długofalowych już trendów dotyczących optymalizacji mobile oraz publikacji jakościowego contentu na stronie, który zawsze się obroni, wyciągnijmy więc znaczone karty tarota i wspólnie przejdźmy przez kluczowe trendy, które zdominują SEO w nadchodzących miesiącach.

POLECAMY

1. Intencje zakupowe

Trend, z którym mamy do czynienia już od dłuższego czasu, będzie jeszcze silniej zauważalny. Frazy kluczowe, które są brane pod uwagę, powinny uwzględniać całe zapytania oraz posiadać element personalizacji. W ciągu dwóch ostatnich lat liczba zapytań zawierająca frazę „dla mnie” w...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy