Tone of voice: mokry sen copywritera czy mocny element składowy identyfikacji wizualnej?

Temat numeru

Tone of voice – 20 lat temu żadna zbitka słów nie obiecywała tak wiele. Orange na krótko zdecydowało się na małe litery w logotypie, a brytyjski producent telefonów Phones 4u na nazwę wykorzystującą język mówiony. Czy dziś kogoś to jeszcze obchodzi? Kiedy tone of voice ma znaczenie i jak sprawić, by mocno wspierał przesłanie brandu?

W styczniu zorganizowałam kurs online dla PR-owców – na tapet wzięłam skuteczne media relations. Wydawać by się mogło, że to temat, w którym każdy z nich powinien (z zasady) czuć się jak ryba w wodzie, ale – o ironio – wcale tak nie jest. Na kurs zgłosiło się 245 osób, głównie PR-owców wysokiego szczebla: menedżerów i dyrektorów w większości zatrudnionych w agencjach i korporacjach. Co ciekawe, najbardziej przypadł im do gustu webinar poprowadzony przez moją koleżankę, lead designerkę z Prowly, Martę Olczak, która pokazała i omówiła na przykładach, jak małym nakładem czasu i pracy spece odpowiedzialni za komunikację marki mogą zadbać o jej spójną identyfikację wizualną.

POLECAMY

Branding to coś więcej niż logo

„Problem polega na tym, że znak wbrew pozorom nie ma aż tak wielkiego znaczenia, a identyfikacja wizualna to nie logotyp, tylko wiele więcej elementów składowych, które dopiero razem tworzą komplementarną całość.” – podkreślała podczas spotkania Marta. I faktycznie, eksperyment, który przeprowadziła na początku webinaru dowodzi, że nikt nie zapamiętuje precyzyjnie wykreślonych proporcji znaku znanych brandów. To domena większości z nas. Zerknij tylko na to, jak 150 osób przebadanych przez sign.com próbowało narysować logotyp Apple i co z tego wyszło:
 

Rys. 1. Eksperyment sign.com. Źródło: //www.signs.com/branded-in-memory/


Aż 16% zapomniało o tym, że jabłko jest nadgryzione, a 25% – że...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy