Sztuka projektowania efektywnych landing page – jak tworzyć strony docelowe, by konwertowały?

Temat numeru

Landing page to miejsce, na które kierowany jest odbiorca po kliknięciu w reklamę. Landing page, w przeciwieństwie do strony firmowej, realizuje jeden precyzyjnie określony cel. Dzięki temu masz pewność, że sprowadzony ruch przełoży się na wyższą konwersję, a odbiorca w prosty sposób będzie mógł zrealizować konkretną akcję.

Proces tworzenia stron docelowych należy podzielić na trzy etapy: content, design oraz technikalia. 

POLECAMY

Content – etap tworzenia zarysu tekstowego strony, który rozpoczynasz od określenia jej celu, dobrania konkretnych korzyści i elementów, które mają utwierdzić odbiorcę w słuszności decyzji.
Design – na bazie przygotowanych treści dobierasz elementy graficzne, które pozwolą Ci skutecznie konwertować odwiedzających w leady.
Technikalia – szereg aspektów technicznych, o które musisz zadbać, nim strona ujrzy światło dzienne i zostanie skierowany na nią ruch.

Content

Prace nad stroną docelową należy rozpocząć od precyzyjnego określenia celu, który chcesz osiągnąć. Pamiętaj, aby Twoja strona docelowa realizowała jeden cel, nie więcej. Landing page, aby był skuteczny, powinien być zaprojektowany w taki sposób, by konsekwentnie i jednoznacznie prowadzić odbiorcę do punktu konwersji.
W odróżnieniu od strony firmowej, na stronie docelowej powinny być umieszczone jedynie te informacje, które są niezbędne do realizacji jej celu. Wszelkie elementy, które odciągają uwagę odbiorcy od realizacji celu, będą skutkować obniżeniem konwersji.

WSKAZÓWKA

Jeżeli już wiesz, czego oczekujesz od odbiorcy, zastanów się, co musi się na stronie pojawić, aby klient ten cel zrealizował. Przygotuj personę marketingową, która pomoże Ci zrozumieć potrzeby Twojego idealnego klienta.

Kim jest Twój idealny klient?

Tworzenie person jest punktem wyjścia do wszelkich działań marketingowych. Niezależnie, czy chcesz zaprojektować landing page...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy