Szlak w reklamę trafia

Szlak z drogowskazami

Marketing to tylko niewielka cegiełka w walącym się z powodu koronawirusa gmachu światowej gospodarki. Firmy na różne sposoby reagują na sytuację kryzysową. Świat reklamy nie został jednak zdominowany przez ten jeden temat. Sprzedaż trzeba utrzymać, markę wzmacniać, a kryzys nie powinien tu być przeszkodą. Zanim pandemia rozlała się po całym świecie, pojawiło się sporo wydarzeń wartych odnotowania.

Ocena: 4/5
Marki reagują na pandemię. Wycofują reklamy, które mogłyby być źle odebrane. Najlepszy przykład to KFC. Brand w globalnej kampanii chciał pokazać, jak klienci oblizują ze smakiem palce. Ford natomiast zastąpił aktualną reklamę spotem bazującym na materiałach z przeszłości, gdzie promuje bezpieczeństwo oraz swoje usługi ubezpieczeniowe. Google, Facebook i Amazon ograniczają z kolei kampanie reklamowe maseczek na twarz i środków medycznych, by zatrzymać napływ nieuczciwych ofert. 

POLECAMY

Źródło: KFC


Ocena: 0/5
Z analizy Sequoia Capital wynika, że jednym ze skutków epidemii będzie wzrost kosztów pozyskania nowych klientów. Warto zatem powrócić do zasady Pareto i dbać o lojalność już pozyskanych. Z drugiej strony dane historyczne wskazują, że te marki, które nie szczędziły środków na marketing masowy w kryzysie, zyskiwały później lepszą pozycję na rynku niż oszczędna konkurencja. Wniosek nasuwa się sam – nie można wstrzymywać działań marketingowych, jeśli marka ma mieć jakąś przyszłość. 

Ocena: 0/5
Firmy wspierają szpitale, szyjąc maseczki, wysyłając lekarzom posiłki czy drukując na drukarkach 3D niezbędne akcesoria medyczne – i nagłaśniając własne zaangażowanie. Czasem realizują swój CSR...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy