Szlak w reklamę trafia

Szlak z drogowskazami

CSR nie wygląda tak, jak powinien. Seniorzy nie robią tego, czego się po nich spodziewamy. UOKiK dla odmiany właśnie to robi, więc na e-commerce padł blady strach. Marketing ma więcej roboty niż rąk na pokładzie. A gdzieś w oddali czai się sztuczna inteligencja, grożąc przemodelowaniem całego rynku. Witamy w roku 2023 w marketingu.

1/5

POLECAMY

Shopee wyszło z Polski. Ogłosiło to nagle, po serii decyzji, które wskazywały na długofalowe plany. Wyszło z dnia na dzień, wbrew umowie ze sprzedającymi na platformie. Singapurska firma jest jednak zakładnikiem globalnych decyzji dalekowschodniego zarządu. Po wcześniejszym wycofaniu się z Francji, po wypędzeniu z Indii, odejściu kapitału z Tencenta, musiała zweryfikować plany i skrócić front. Inna sprawa, że w Polsce – poza rozpoznawalnością – nie osiągnęła szczególnych wyników. Allegro nadal pozostaje liderem, Amazon – bez intensywnej reklamy – ma tylko nieco mniej użytkowników niż Shopee w przeddzień wyjścia. Pomysłowe (i irytujące) reklamy, zatrudnienie Sławomira – nic nie pomogły, gdy CX ledwie się poprawił, a podróbki królowały wszędzie.

Źródło: Shopee

5/5

Biznes jest wciąż jedyną instytucją cieszącą się zaufaniem, postrzeganą jako kompetentna i etyczna. To już trzeci rok z takim wynikiem w Edelman Trust Barometer. Poprawił także swój wynik w zakresie etyki o 20 punktów w stosunku do 2020 r. Ma też 53-punktową przewagę nad rządem w zakresie kompetencji i 30 punktów przewagi w zakresie etyki. Wydaje się, że komunikacja brand purpose w czasach zawirowań politycznych i polaryzacji przynosi rezultaty. Dbajmy o to, żeby...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy