Szczęśliwa kooperacja, czyli content marketing, branding i lojalizacja

Temat numeru

Działania content marketingowe są wręcz stworzone do budowania świadomości marki. Choć droga od brandingu do lojalności jest czasochłonna, to content marketing jest jedną ze ścieżek, w którą powinna inwestować każda nowoczesna marka chcąca z jednej strony zwiększyć swoje przychody, a z drugiej zbudować z klientem trwałą i wartościową relację.

Szeroko rozumiany branding oznacza konsekwentne utrwalanie pozytywnego wizerunku danej marki, a w znaczeniu węższym może być definiowany jedynie jako początkowy etap wprowadzania brandu na rynek. Content marketing jest narzędziem, za pomocą którego możemy długofalowo budować wizerunek naszej marki, a działania contentowe mogą efektywnie wspierać launch nowego produktu lub usługi.

POLECAMY

Content marketing i branding – związek doskonały?

W nowoczesnym świecie stworzenie produktu lub usługi, której nie ma na rynku, jest praktycznie niemożliwe. Nawet jeśli jesteśmy przekonani o innowacyjności naszego rozwiązania to doskonale zdajemy sobie sprawę, że konkurencja będzie za wszelką cenę starała się nas dogonić i prawdopodobnie prędzej czy później się 
jej to uda.

Oprócz szerokiego wachlarza technik storytellingowych, czyli budowania narracyjnej i emocjonalnej opowieści o naszej marce, musimy dać naszemu potencjalnemu klientowi coś więcej niż ładnie opisany i opakowany produkt. Właśnie wtedy „na scenę” wchodzi content marketing i raczej nie zamierza w najbliższej przyszłości z niej zejść. 

Treści, które pokocha Twoja grupa docelowa

Branding w content marketingu polega na dostarczaniu treści, których nasz odbiorca realnie potrzebuje. Czasem pragnienia konsumentów trzeba przewidzieć, a tym samym zbudować potrzebę, która wcześniej nie istniała w ich świadomości. 
 

Wskazówka

Kluczem do efektywnych działań content marketingowych, które finalnie mają doprowadzić do lojalizacji klienta, jest stworzenie strategii con...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy