Strategia generowania leadów B2B – przegląd kanałów i sposobów

Temat numeru

Skuteczne rozwijanie każdego biznesu potrzebuje regularnego dopływu klientów, którzy będą chcieli zostać z Tobą na dłużej lub dokonywać u Ciebie regularnych zakupów. Do realizacji tych celów potrzebne są leady, czyli dane kontaktowe Twoich potencjalnych odbiorców. Aby je zdobyć, nie wystarczy już rzetelnie opisać produkt czy usługę na swojej stronie, zadbać o SEO i wykupić kilka reklam. Trzeba się naprawdę postarać, żeby przyciągnąć uwagę odpowiedniej osoby. Jak to zrobić skutecznie?

Digital marketing daje Ci ogromny wachlarz możliwości, by dotrzeć do potencjalnych klientów, ale musisz pamiętać, że ich jednorazowe wykorzystanie nie gwarantuje sukcesu – potrzebna jest odpowiednia strategia. Dzięki zbudowaniu dobrego lejka marketingowego (sprzedażowego) możesz m.in. osiągać większą sprzedaż, skrócić ścieżkę zakupową, obniżać koszty pozyskiwania klientów oraz zwiększać cykl życia klienta (LTV/CLV – zob. słowniczek – ramka 1). Pośrednio zwiększysz też świadomość marki i zbudujesz jej rozpoznawalność, co w dłuższej perspektywie znów poprawi sprzedaż.

POLECAMY

Zdefiniuj, czym jest dla Ciebie lead 

W ogólnej definicji lead w branży B2B to dane użytkownika, który jest zainteresowany Twoją ofertą, a więc każdy, kto kontaktuje się z Tobą, by uzyskać o niej informacje. W praktyce musisz wiedzieć, czego oczekujesz i co jest Ci potrzebne, by pozyskiwać sprzedaże. 

Ustal, jakich danych potrzebujesz, by skutecznie i szybko przeprowadzić potencjalnego klienta przez proces sprzedażowy – czy wystarczy Ci imię i numer telefonu? Raczej nie, bo im więcej danych, tym skuteczniej możesz przygotować się do pierwszej rozmowy i – być może – już podczas tego kontaktu zaoferować konkrety. 
 

Wskazówka

Działaj jak dobry detektyw – ustal, gdzie jest Twój potencjalny klient, jakie odwiedza strony, co go interesuje, z jakich social mediów korzysta, jak wygląda jego dzień, a...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy