Sposoby na algorytm reklamowy Google - jak płacić mniej i generować wyższe konwersje?

Temat numeru

Z roku na rok platformy reklamowe (nie tylko Google Ads) są rozwijane w kierunku automatyzacji – i co za tym idzie, wewnętrzne algorytmy tychże narzędzi mają coraz większe znaczenie w kontekście optymalizacji i skuteczności podejmowanych działań reklamowych. Bardzo często słyszę pytanie „Czy w dobie automatyzacji narzędzi reklamowych czynnik ludzki odgrywa jeszcze duże znaczenie?”. Sprawdźmy to! Na przykładzie Google Ads opiszę 4 sposoby optymalizacyjne, dzięki którym algorytmy radzą sobie znacznie lepiej.

Sposób 1 - optymalizacja tytułów produktów

Dlaczego tytuły są ważne? Powodów jest kilka, a najważniejsze to:

POLECAMY

  • w największym stopniu odpowiadają za dopasowanie na linii wyszukiwane hasło – wyświetlana reklama produktu;
  • stanowią kluczowy element skalowania kampanii produktowej (w tym Performance Max z feedem);
  • optymalizacja tytułów = natychmiastowy wpływ na wydajność reklam;
  • tytuł jest jednym z 4 atrybutów, który konsumenci widzą na stronie wyników wyszukiwania Google.

Nawet jeśli zdjęcie produktu mówi dużo, tytuł musi być przekonujący.

Myśl jak kupujący

Tytuły powinny podkreślać najistotniejsze cechy produktu, tak aby kupujący mogli łatwo określić, czy produkt jest wart kliknięcia.
Słuchaj i analizuj uważnie swoich odbiorców, ponieważ kluczem jest zrozumienie intencji szukających.

Wymagania redakcyjne

  • Pamiętaj o ograniczeniach długości: Twój tytuł może zostać obcięty, więc musisz zwrócić uwagę na to, aby nie przekraczać dozwolonej długości 150 znaków.
  • Unikaj kapitalizacji.
  • Nie dołączaj tekstu promocyjnego (za to odpowiadają dedykowane atrybuty w feedzie).
  • Unikaj haseł obcojęzycznych (które mogą być niezrozumiałe dla Twojej grupy docelowej).
  • ...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy