Snackable content, czyli jak tworzyć lekkie i angażujące treści do mediów społecznościowych?

Temat numeru

Social media cechuje pewien paradoks: chociaż ich użytkownicy spędzają w nich wiele godzin, to statystycznie mało kto chce poświęcać czas na konsumpcję długich i rozbudowanych tekstów lub filmów. Zamiast tego internauci wolą zobaczyć więcej postów, ale krótkich. Czy da się połączyć wodę z ogniem, czyli wartościową treść, ale w krótkiej formie? Jak najbardziej! Ma to nawet swoją nazwę: snackable content, czyli – gdyby pokusić się o tłumaczenie – smakowite treści.

Czym są snackable content?

Ideą snackable content jest właśnie podanie wysokojakościowej treści, ale w krótkiej, atrakcyjnej i przystępnej formie, która zachęca do zaangażowania się (kliknięcie reakcji, skomentowanie lub udostępnienie posta i inne). 
Długie, wyczerpujące posty czy ciągnące się przez kilka slajdów ściany tekstu bynajmniej nie zachęcają do ich czytania. Wymagają także dużo czasu i skupienia – zbyt dużo jak na to, kiedy i w jaki sposób są konsumowane. Wystarczy wyobrazić sobie przeglądanie smartfona w komunikacji miejskiej, stojąc w kolejce czy w czasie przerwy; czy w takiej sytuacji zaproponowalibyśmy komuś trudne analizy, ciężkie gatunkowo tematy czy agresywne debaty? Zazwyczaj nikt nie ma wtedy na takie treści ani czasu, ani ochoty, dlatego muszą one być przyjemne i możliwe do skonsumowania maksymalnie w kilka minut, a najczęściej w kilkanaście sekund. Taka forma znacznie zwiększa szanse na to, że użytkownik zatrzyma się na dłużej właśnie przy naszych treściach. Ponadto ten trend wpisuje się w to, w jaki sposób konsumują treści przedstawiciele millenialsów i pokolenia Z – wolą oni krótkie, lapidarne wiadomości, najlepiej w połączeniu z wideo lub inną formą ruchomego obrazu (gify czy animacje).

POLECAMY

Kto powinien publikować treści snackable content?

Oczywiście „to zależy” – np. od tego, c...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy