Słowo przeciw wideo? Jak pozyskać wysokie pozycje w Google i generować konwersje?

Content marketing

Wyobraź sobie konsumenta, szukającego w Google produktów lub usług, które oferujesz. Wpisuje słowo kluczowe i na topowych miejscach widzi Twoją stronę, a informacje na niej spełniają jego oczekiwania. Dzięki temu szybko podejmuje decyzję i zostaje Twoim klientem. Po nim pojawia się kolejny i kolejny…

Jeśli zadbałeś o SEO i content na swojej witrynie, to opisany scenariusz powinien się regularnie powtarzać. Zapewne masz jednak apetyt na więcej: wyższe pozycje sklepu i lepsze wskaźniki konwersji. Umiejętnie łącząc różne formaty treści, zbliżysz się do spełnienia powyższych celów.
Aby skutecznie realizować cele biznesowe, potrzebujesz lejka sprzedażowego. Najbardziej typowy wygląda tak, jak przedstawiony na rysunku 1.
 

POLECAMY

Rys. 1. Klasyczny lejek zakupowy. Źródło: opracowanie własne.


Zwróć uwagę na wszystkie treści publikowane w ramach lejka, bo one wywierają wpływ na konsumenta. Budują zaufanie do Twojej marki i stawiają Cię w roli wiarygodnego eksperta. W efekcie przybliżają internautę do podjęcia decyzji zakupowej. 
Wprowadź lejek na stałe do swojej strategii, niezależnie od tego, czy będziesz pisał teksty, robił zdjęcia czy nagrywał filmy. Dzięki niemu stworzysz komunikaty odpowiadające na potrzeby klienta, które trafiają do niego w idealnym momencie, właściwym kanałem.
Wracając jednak do pytania z tytułu: typy treści zależą od...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy