Responsywny e-mail marketing Jak projektować mailingi i newslettery pod smartfony?

E-mail marketing

Jeszcze kilkanaście miesięcy temu był to efektowny dodatek do kampanii reklamowej. Obecnie to konieczność – coś, bez czego żadna kampania nie może się obejść. Wobec wszechobecnego trendu responsywne kreacje e-mailingowe stały się standardem. Sprawdźmy, czy wszystko o nich wiemy.

Każdy marketer, analizując statystyki swoich kampanii e-mailingowych, musi wyciągać odpowiednie wnioski. Kiedy nasze e-maile były odbierane jedynie przez kilka procent mobilnych odbiorców, przymykaliśmy na to oko. Teraz już jest to jeden z największych grzechów osób odpowiedzialnych za komunikację z klientem. Statystyki nie kłamią i gdzie nie spojrzymy, widzimy krzywą wznoszącą na korzyść mobile’a i e-maili odczytywanych na urządzeniach przenośnych.

POLECAMY

Według badania przeprowadzonego przez firmę Litmus, w marcu 2016 r. aż 55% e-maili było otwieranych za pomocą urządzeń mobilnych. To wzrost o 7% w porównaniu z marcem ubiegłego roku. Co ważne – w tym samym okresie spadki zanotowały desktop i webmail. Na komputerach stacjonarnych otwieramy już tylko 19% e-maili!

Trend ten został potwierdzony badaniami również w e-mailingowej sieci reklamowej INIS. Podczas przeprowadzonego badania w maju ubiegłego roku (badanie zrealizowane na kampanii e-mailingowej, zrealizowanej do 8 432 000 rekordów przez Salelifter) ustalono,...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy