Poradnik Google Analytics – 21 kluczowych funkcji i 14 przydatnych narzędzi

Analityka internetowa

Zanim zaczniesz pracować z Google Analytics, pamiętaj, aby w pierwszej kolejności upewnić się, że działasz na poprawnych danych! Brak fundamentalnych ustawień GA spowoduje, że zawsze będziesz podejmować złe decyzje oparte na błędnych danych.

1. Checklista związana z instalacją Google Analytics:

  1. Sprawdź, czy Google Analytics jest poprawnie zainstalowany (czy jest wdrożona odpowiednia wersja GA oraz czy kod umiejscowiony jest w poprawnym miejscu na stronie) za pomocą wtyczki do Google Chrome – Google Tag Assistant (//goo.gl/F1qIQx) lub zwyczajnie za pomocą podejrzenia kodu źródłowego strony. Pamiętaj, że kod Google Analytics powinien być wdrożony tuż przed zamknięciem sekcji . 
  2. Jeżeli instalujesz kod Google Analytics poprzez Google Tag Manager (poradnik: //goo.gl/gFc3M0), pamiętaj o tym, aby pozostawić tylko i wyłącznie wstrzyknięty kod przez GTM. Pozostałe, osadzone w inny sposób kody GA należy usunąć, aby ze sobą nie kolidowały.
  3. Dopuszczalne jest również osadzenie kodu Google Analytics w klasyczny sposób oraz równoczesne korzystanie z Google Tag Managera (nie wklejamy w takim przypadku kodu Google Analytics ponownie przez GTM). Tego typu „hybrydę” najczęściej wykorzystujemy na gotowych platformach e-commerce, na których nie mamy dostępnego przygotowanego modułu e-commerce pod GTM.
  4. Sprawdź w raportach na żywo (//goo.gl/ZKS5GF), czy dane po instalacji kodu są widoczne. 
  5. W przypad...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy