Pinterest, Instagram, Twitter i Snapchat dla e-commerce! Czy niszowe social media przekładają się na sprzedaż?

Media społecznościowe

Czy ktoś z Was zastanawiał się kiedykolwiek, czy niszowe social media mogą mieć wpływ na biznes i sprzedaż? Każdego dnia zasięg tych mediów jest coraz większy, a co za tym idzie – zwiększa się ich znaczenie, również w branży handlowej. Dlaczego warto wykorzystać potencjał takich mediów społecznościowych, jak Pinterest, Instagram, Twitter i Snapchat?

Insta-commerce, czyli jak sprzedawać na Instagramie?

Instagram to nie tylko świetne miejsce do dzielenia się kreatywnymi treściami, ale również platforma, która pomaga efektywnie zwiększać sprzedaż. Z ostatnich badań Iconsquere wynika, że ponad 78% internautów podejmuje decyzje o zakupie pod wpływem kanałów social media marek. Odbiorcy chętniej konsumują content audiowizualny, dlatego mówi się, że zaangażowanie na Instagramie jest nawet 10-krotnie większe niż na Facebooku.

POLECAMY

Udostępniając atrakcyjny wizualny content, wywołujemy u odbiorcy zaangażowanie i sprawiamy, że chętniej odwiedzają naszą witrynę sklepową. Dlatego warto chwalić się swoimi produktami, dzielić się swoimi działaniami za pośrednictwem krótkich filmów i traktować instagramowy feed jak witrynę sklepową.

Coraz więcej marek, np. InglotUS, LocalHeroes czy Eastend, zaczyna traktować poważnie temat instagramowej sprzedaży. Sklep LocalHeroes, może poszczycić się większym o 20% ruchem mobilnym i o 24% większą klikalnością w e-maile. Inspirujące grafiki i nietuzinkowe zdjęcia spotykają się z ogromnym zainteresowaniem wśród obserwujących, jednak brak możliwości linkowania postów sprawia, że muszą opuścić serwis, by odnaleźć produkt na stronie sprzedawcy.

Na rynku dostępnych jest kilka narzędzi, które pozwalają zwiększyć konwersję na Instagramie i dodawanie linków bezpośrednio do produktów znajdujących się na zdjęciach w Twoim profilu. Najlepiej przetestować każde osobiście albo… poczekać!

Instagram chce uczynić proces sprzedaży bardziej wygodnym, dlatego już jakiś czas temu zapowiedział tagowanie produktów w postach tak samo jak na Facebooku. Obecnie w Stanach Zjednoczonych testuje się nową funkcjonalność, która pozwoli na kupowanie produktów bezpośrednio za pomocą aplikacji. W testach bierze już udział 20 firm, w tym...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy