Odyseja namingowa 2021 – jak wylądować w nowej rzeczywistości z nieziemsko dobrą nazwą firmy?

Branding

Tworzenie nazwy dla marki w (post)pandemicznych realiach, gdzie coraz więcej firm przenosi działalność do internetu, może niekiedy przypominać lądowanie na nowej planecie. Towarzyszą temu rozmaite emocje, obawy, a zarazem plany i nadzieje. Nie każdy wie, czego może się spodziewać, ale analizując sytuację i klimat ostatnich miesięcy, można przygotować się do lądowania z dobrą i odporną na zawirowania nazwą.

Jaka więc powinna być nazwa marki w nowej rzeczywistości?

Nazwa musi być uniwersalna

POLECAMY

Znasz serwis Bookmall? Jak sama nazwa wskazuje, to sklep z książkami. A znasz Amazon? Pytanie retoryczne. Tak się składa, że Bookmall oraz Amazon to jedno i to samo. Precyzując: Bookmall to jeden z pomysłów rozważany przez Jeffa Bezosa do nazwania swojej firmy. Amazon bowiem zaczynał jako internetowa księgarnia. Dzisiaj to największa platforma e-commerce handlująca wszystkim. Czy osiągnąłby taką pozycję z książką w nazwie? Tego nie wiemy, ale na pewno mocno ograniczałaby ona działalność do sprzedaży książek.

Amazon to klasyczny przykład nazwy uniwersalnej, czyli otwartej, elastycznej wybiegającej w przyszłość, niezamykającej się na jeden rodzaj produktów i usług. 

Taki kierunek powinien przyświecać Ci przy wymyślaniu nazwy niezależnie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy