Obraz znaczy więcej niż tysiąc słów, czyli jak skutecznie planować wizerunkowe akcje wideo?

Temat numeru Silna marka w Internecie

Wzrok jest najważniejszym z naszych zmysłów, aż 90% informacji docierających do mózgu to dane wizualne. Prognozuje się, że w 2017 r. wideo będzie stanowiło, aż 74% całkowitego ruchu internetowego. Wideo buduje zaufanie, a dodatkowo za jego pomocą możesz edukować, bawić i angażować. Jeśli jeszcze nie korzystasz z jego potencjału, to najwyższa pora to zmienić.

Aby budować świadomość marki i zainteresowanie nią, należy eksponować produkty i być widocznym jako brand. Tylko jak zrobić to efektywnie, kiedy konsumenci przeciążeni komunikatami reklamowymi są coraz mniej czuli na starania marketingowców? Ponad 40% Polaków korzysta z Adblocka. Standardowe formaty reklamowe nie dają już oczekiwanych rezultatów. Zupełnie odwrotnie jest z wideo, które obecnie jest dosłownie „pochłaniane” przez internautów. Krótkie filmy w mediach społecznościowych, współpraca z influencerami, a może dedykowany cykl wideo? Możliwości jest mnóstwo, dlatego warto się zastanowić, która z nich będzie odpowiednia dla Ciebie!

POLECAMY

No dobrze, tylko od czego zacząć?

Zastanów się nad tym, jak rozległa ma być akcja i na jakich kanałach materiały filmowe  miałyby się pojawić. Wideo tworzone do internetu poza walorami estetycznymi i jakościowymi powinno mieć w sobie to „coś”, być zabawne, interesujące i przede wszystkim budzić emocje – tylko takie materiały będą angażujące. Równie ważne jak sam materiał jest miejsce jego dystrybucji. Zanim je wybierzesz, sprawdź dokładnie, czy właśnie tam znajdziesz potencjalnych konsumentów i osoby zainteresowane marką. Każda z platform czy kanałów społecznościowych rządzi się swoimi regułami, o czym nie możesz zapominać, przygotowując materiały do publikacji.

...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy