Narzędziownik Social Media Managera

Temat numeru

Stanowisko Social Media Managera w jednej osobie łączy wiele kompetencji. Od dobrego socialowca oczekuje się zarówno kreatywnej głowy, jak i strategicznego myślenia oraz umiejętności analitycznych. Osoby na tym stanowisku często odpowiadają również za model działania całego zespołu pracującego nad kanałami społecznościowymi marki (zarówno wewnątrz organizacji, jak i w relacjach agencja–klient).

W przypadku tak szerokiego zakresu kompetencji wyjątkowo pomocne w wykonywaniu obowiązków Social Media Managera są narzędzia usprawniające jego pracę. W artykule zostały one podzielone na kilka kategorii. 
 

POLECAMY

#inspiracja – narzędzia pomagające w wymyślaniu contentu i wzbogacające komunikację marki o nowe, wartościowe konteksty
#copywriting – narzędzia pomocne przy tworzeniu tekstów
#visual – narzędzia do obróbki zdjęć i tworzenia materiałów wideo
#zarządzanie – narzędzia pomagające planować publikację treści w mediach społecznościowych i zarządzać contentem
#analityka – narzędzia mierzące efektywność komunikacji
#organizacja – narzędzia usprawniające organizację pracy zespołu pracującego przy projektach w social mediach


Mając na uwadze praktyczny wymiar tekstu, a także ograniczenia objętościowe artykułu, autorzy skupiają się w nim na tych narzędziach Social Media Managera, z których sami najczęściej korzystają w codziennej pracy. 

#inspiracja

Sięgnij inspiracjami poza „kalendarz świąt nietypowych” i stwórz treści, które zachwycą odbiorców Twojej komunikacji. Inspiracje możesz czerpać z memów, facebookowych grup czy działań innych marek w social mediach (niekoniecznie z kategorii dla której pracujesz). Twoje „horyzonty komunikacyjne” pomogą Ci również poszerzyć praktyczne narzędzia:

  • Twitter trends – zacznij dzień od przeglądu trendów na Twitterze, aby dowiedzieć się, co aktualnie rozgrzewa polski internet. Przy odrobinie szczęścia znajdziesz tu inspira...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy