Najważniejsze rzeczy, które musisz wiedzieć o influencer marketingu w B2B

Influencer marketing

Zacznijmy od małej zabawy. Wypowiedz na głos słowo „influencer” i zastanów się, kto przychodzi Ci na myśl. Założę się, że jednym z Twoich pierwszych skojarzeń jest fit celebryta reklamujący kolejny szejk proteinowy lub gwiazda telewizji, która w slow motion prezentuje spektakularne efekty stosowania odżywki do włosów lub tuszu do rzęs. 

Tymczasem influencer marketing rośnie w siłę nie tylko sektorze B2C, ale i B2B. Zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że reklama płatna – także w social mediach – drożeje, a coraz więcej firm, zarówno tych dużych, jak i małych, odnotowuje spadek jej skuteczności i patrzy z nadzieją w stronę liderów opinii. 

POLECAMY


Lepiej późno niż… później


Kiedy marki konsumenckie podpisywały kontrakty z kolejnymi influencerami i tworzyły spektakularne kampanie jedna po drugiej, przedsiębiorstwa z sektora B2B nieśmiało wkraczały do mediów społecznościowych. Gdy się już z nimi oswoiły i zaczęły odważniej wplatać je w swoje strategie marketingowe, przyszedł czas na liderów opinii. Ta spóźniona aktywność w obszarze influencer marketingu ma jednak swoje biznesowe uzasadnienie. Przedstawiciele branży B2B nie lubią inwestować w niesprawdzone rozwiązania. Dlatego poświęcili czas na obserwację rynku i postanowili wkroczyć w momencie, kiedy wiele już wiadomo, choć jeszcze sporo pozostaje do odkrycia i zagospodarowania. 

To już wiemy o influencer marketingu:

  • aż 92% odbiorców ufa rekomendacjom osób fizycznych (nawet jeśli ich nie zna),
  • ponad 72% konsumentów ufa rekome...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy