Mój sposób na słowa kluczowe w Google Universal Analytics – problem (not provided)

Analityka internetowa

Jeśli w ciągu ostatnich 5 lat zajrzałeś kilka razy do Google Analytics, na pewno zauważyłeś coś dziwnego. A potem przerażającego. Zaczęło się to w listopadzie 2011 r., kiedy słowa kluczowe zaczęły być ukrywane pod ogólnym hasłem „(not provided)”. Wtedy jednak problem wydawał się mały, bo dotyczył jedynie ok. 2% ruchu na stronach. Z czasem rozrósł się do 90-97%1. Co to właściwie dla Ciebie oznacza?

Pod sztandarem podnoszenia bezpieczeństwa Google rozpoczęło blokowanie informacji o słowach kluczowych. To dlatego widzisz tajemnicze (not provided) i masz ograniczone możliwości ich analizy. Z Twojej perspektywy najważniejsza jest odpowiedź na pytanie, w jaki sposób określić najcenniejsze słowa kluczowe, które powinieneś brać pod uwagę w ramach pozycjonowania.

POLECAMY

Dawid vs. Goo…liat

Dlaczego Google dostarcza nam informacje o zapytaniach i słowach kluczowych w ramach reklam płatnych Google AdWords, a w przypadku wyników bezpłatnych obraz jest zniekształcany? Ten stan rzeczy zdecydowanie promuje AdWords, co – chyba nikt nie będzie zaskoczony – jest intencją Google. Próba zastępowania rzetelnych danych przez półśrodki, jakim jest chociażby narzędzie Search Console, też nie przyniesie rezultatów. Tam również nie znajdziesz pełnego obrazu, gdyż raport w ponad ponad 30% prezentuje dane typu „not set”. Jeśli chcesz pozyskać więcej informacji na temat organicznych słów kluczowych, od Google ich nie dostaniesz. Te dane musisz wyszarpać sobie sam.

I sposób radzenia sobie z (not provided)

W internecie zn...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy