Kreatywność pod presją czasu – jak to się robi?

Firma i personal branding

Moment, kiedy powiesz zespołowi, że ma być kreatywny to chwila, kiedy zesztywnieją. Powód? Kreatywność nie jest o dawaniu czasu, tylko przestrzeni. Jeśli zastanawiasz się, jak wydobyć z siebie i swojego zespołu pokłady innowacyjnych rozwiązań w krótkim czasie – czytaj dalej!

O czym jest kreatywność i dlaczego wszyscy o niej opowiadają?

W wielu organizacjach i ich pracownikach panuje przekonanie, że istnieje mityczny podział na kreatywnych i tych pozostałych. Nic bardziej mylnego – po prostu niektórzy z nas maja większą odwagę do dzielenia się swoimi pomysłami, nawet jeśli są głupie, niedopracowane albo wydają się nie na miejscu. W takim razie nie chodzi nam o kreatywność tylko o spontaniczność, a to już nieco inne zagadnienie, choć prowadzi do podobnych efektów.

Myślę, że wartość kompetencji za jaką mamy kreatywność, wynika z jej związku z innowacją – a ta jest odpowiedzią na każde zadawane ostatnimi czasy pytanie w biznesie. Szukamy nowych (innowacyjnych) produktów, usług czy doświadczeń. Stare modele biznesowe są nieaktualne, backlog pomysłów wieje nudą, a klienci wciąż chcą czegoś nowego. Skoro wszyscy szukamy nowego podejścia, a biznes dzieje się coraz szybciej, to sytuacja, w której będziesz potrzebował świeżego rozwiązania „na wczoraj”, jest bardzo prawdopodobna. Kreatywność to właśnie umiejętność – a dobra wiadomość jest taka,...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy