Kluczowe narzędzia e-commerce managera - jak skutecznie zarządzać eCommerce, by wyprzedzić konkurencję?

Temat numeru

Rola e-commerce menedżera ewoluuje każdego roku intensywnie i ma coraz istotniejsze znaczenie w budowaniu strategii rozwoju przedsiębiorstw działających w większości branż. Strategia oparta na e-commerce, w obecnej formie, obejmuje już nie tylko obszar technologii czy marketingu, ale również logistykę, wzrost sprzedaży poprzez ekspansję międzynarodową czy budowanie spójnej komunikacji marki w sieci. Ilość zbieranych, przetwarzanych i analizowanych danych wymusza na menedżerach internetowych kanałów sprzedaży korzystanie z wielu narzędzi czy usług wspierających rozwój online. W niniejszym artykule chciałbym się z Wami podzielić najpopularniejszymi narzędziami wspierającymi menedżerów e-commerce w ich codziennych wyzwaniach zawodowych i biznesowych.

Ufaj i kontroluj

Odpowiadając za rozwój e-commerce w naszych firmach, bardzo często współpracujemy z przedstawicielami kluczowych działów, wspólnie omawiając pomysły, strategie czy wdrażając różnego rodzaju aktywności wspierające rozwój online. Wymaga to od nas doskonałej koordynacji zadań, ich priorytetyzacji, kontroli postępów czy reagowania na zmiany. Dlatego zdecydowanie polecam wykorzystywanie w codziennej pracy narzędzi wspierających zarządzanie wieloma wątkami. Do najpopularniejszych z nich należą m.in. Asana.com, ClickUp, JIRA czy Monday. Są to w większości przypadków narzędzia mające doskonałe wersje mobile oraz politykę cenową dostosowaną zarówno dla małych start-upów, jak i dojrzałych korporacji. Każde z nich pozwala na pracę zespołową online, monitorowanie postępów, wymianę informacji czy plików oraz współdzielenie efektów naszej pracy online (rys. 1).
 

POLECAMY

 Rys. 1. Przykładowy plan projektu digital w postaci tablicy Kanban. Źródło: www.asana.com 


Wizualizuj swoje pomysły

Biorąc udział w burzach mózgów, tworzymy notatki, schematy czy wizualizacje, które bardzo często lądują głęboko w szufladach naszych biurek. W takich przypadkach z pomocą przychodzą nam narzędzia do wizualizacji proces...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy