Jak skutecznie docierać do konsumentów na smartfonach? Mobile od A do Z

Temat numeru

Dotarcie do użytkownika przez urządzenia mobilne niesie ze sobą wiele korzyści, nie tylko związanych z ogromnym potencjałem reklamowym, ale również w aspekcie złapania użytkownika w odpowiednim momencie ścieżki zakupowej. W roku 2023 ruch mobilny stanowił już 61,7% całego globalnego ruchu internetowego, a ruch z desktopów spadł do 38,3%. Urządzenia mobilne angażują użytkowników średnio dziennie o prawie 50 min dłużej niż komputery.

Warto mieć na uwadze różnice między emisją na różne rodzaje urządzeń. Rozpoczynając od aspektów technicznych, emisja na urządzenia mobilne to emisja na ekrany, które są znacznie mniejsze niż ekrany laptopów i komputerów. W związku z czym inne będą wymagania dotyczące samych rozmiarów i rodzajów kreacji. Inaczej też zachowują się użytkownicy korzystający ze smartfonów, którzy wykorzystują te urządzenia do wielu codziennych czynności – tacy użytkownicy często mają na celu szybkie znalezienie informacji, często spontanicznie, więc reklamy muszą być krótkie i chwytliwe. Odmiennie zachowują się użytkownicy tabletów, których jest znacznie mniej – ze smartfonów korzysta 75,8% Polaków, natomiast z tabletów 12,3%. Tablety są częściej wykorzystywane do rozrywki – gier, oglądania filmów, czytania wiadomości, a sami użytkownicy tabletów są uznawani za bardziej zaangażowanych i często szukają informacji bardziej szczegółowych, co przekłada się na ich większą uważność. Przy dotarciu do tych użytkowników, reklamodawcy mogą wykorzystać dłuższy i bardziej szczegółowy przekaz. Wiąże się to bezpośrednio z interakcjami użytkowników, którzy na większych ekranach mają ułatwione podejmowanie niektórych działań, np. wypełnienie formularza. Do przeprowadzenia kampanii skierowanej do użytkowników urządzeń mobilnych, warto się przygotować i rozważyć różne podejścia. 

POLECAMY

Jak przygotować się do kampanii na urządzenia mobilne?

Pierwszym etapem przeprowadzenia skutecznej kampanii skierowanej do użytkowników smartfonów i tabletów powinno być zdefiniowanie celu marketingowego kampanii. W zależności od tego, jaki efekt chcesz osiągnąć, powinieneś zdecydować się, do jakich użytkowników chciałabyś trafiać, z której części lejka. Na podstawie tego będziesz mógł podjąć kolejny krok, czyli dokonać wyboru KPI, dzięki któremu będziesz mógł egzekwować wyniki kampanii. Przykładowo, dla kampanii z celem wzrostu świadomości marki lub produktu, odpowiednim KPI mogą być widzialne odsłony. Dla kampanii skierowanej do użytkowników ze środkowej części lejka, która ma na celu wpływ na rozważanie, warto przyjąć jako KPI zaangażowane wyświetlenia lub kliknięcia. Przy celu zachęcenia do działania lub zakupu możemy korzystać m.in. z KPI: liczba konwersji, np. instalacji aplikacji, a przy kampaniach z celem stworzenia lojalności, powtórna kon...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy