Jak przygotować stronę produktową, która konwertuje?

Temat numeru

Strona produktu jest kluczową w procesie zakupowym sekcją w sklepie internetowym. Obok dobrze skategoryzowanego listingu produktów w ofercie sklepu to właśnie optymalizacja wyglądu, działania i zawartych na stronie produktu informacji może wpłynąć pozytywnie na konwersję w sklepie.

1. Zaprezentuj swoją ofertę w atrakcyjny sposób

A. Cena

Najważniejszym elementem, którego użytkownik będzie poszukiwał na stronie produktu, jest jego cena. Powinna być ona dobrze wyeksponowana, tak by była łatwo zauważalna. Dobrą praktyką jest umieszczanie ceny w pobliżu przycisku „Dodaj do koszyka”. Jeżeli produkt jest przeceniony, warto obok obowiązującej ceny pokazać procentową wartość obniżki, jak też przekreśloną cenę przed przeceną. Alternatywnym rozwiązaniem jest liczbowe wskazanie oszczędności, np. „Oszczędzasz 59 zł”. Standardowym kolorem, który komunikuje użytkownikowi obniżki, jest czerwony, warto więc podkreślić niższą cenę w taki sposób na stronie.
 

POLECAMY


B. Zdjęcie

Kupujący w sieci wskazują na zdjęcia produktu jako kluczowe przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Dobrze działająca, bogata w detale galeria zdjęć produktu z pewnością wpłynie pozytywnie na konwersję. Dobrą praktyką jest umożliwienie użytkownikom powiększania i obracania zdjęć, tak aby mógł się on jak najskuteczniej przyjrzeć prezentowanemu przedmiotowi. Do najczęściej wykorzystywanych rozwiązań należą także: prezentacja produktu w kontekście (np. mebla we wnętrzu, ubrania na modelu czy pro...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy